bloggportalen

torsdag 6 oktober 2011

Working on a miracle

Inatt drabbades jag än en gång av insomnia. Men det handlade inte om Irish eyes denna gången. Det kändes bra. Istället var det ansvaret som lagts på mig som spökade. Såklart, du har rekryterat en verksamhetschef (tror du). Du har ingen aning om att jag mest agerat dagispersonal i ett år. På samma gång är det oerhört berikande att ses som svaret på ekvationen, lösningen på gåtan -- hoppet i en sträng och ekonomiskt ansträngd värld. Jag tänker inte svika. Jag kan göra detta. Jag vet det -- långt där inne. Du har inte sett fel, men du måste ge mig lite tid. Jag kan inte vända skutan på en femöring. Och du, akta dig för mitt temperament. Tryck inte på för många knappar på en gång -- för då är risken att jag bits. Vi behöver stå på samma sida nu. För att reda upp oredan och ta oss fram till våren, ljuset och alla trädgårdsaktiviteter. Med självrespekt och budget intakta. Jag är ju lite galen. Det har du nog redan sett. Jag gör saker på mitt sätt och ingen annans. Men jag är villig att lära såklart. Om du har tålamod och vaktar din tunga så gör jag samma sak. Så, it´s full speed ahead, insomnia or not. Och varmt  välkommen allra bästa fredag!

Paloma Faith – Upside Down

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar