bloggportalen

fredag 2 mars 2012

Yey...

Ok. Ikväll ska jag på någon typ av middagsdejt med en diplomatson. Och jag sitter såklart här i min korgstol och vill. Inte. Inte därför att jag inte uppskattar mannens sällskap, utan därför att jag helt enkelt är trött hela vägen in i själen. På att prata om mig själv. På att vara charmig och näbbig och irriterande fräck. På att behöva vara presentabel och ha hjärnan på högvarv i flera timmar i taget. Just idag vill jag mycket hellre vara med de som vet vem jag är, och som inte behöver fråga. Men i morgon ska jag tydligen ha någon slags fest (har Anneli bestämt, och när Anneli bestämmer någonting finns det liksom ingen återvändo), så då kommer de alla att dyka upp som gumman/gubben i lådan. Det känns bra. Det känns tryggt. Det kan väl vara värt ett middagssällskap med alla sinnena på helspänn. Om inte annat så kan han iallafall lära mig vara lite mer diplomatisk. Kanske.

Blitzen Trapper – Black River Killer

2 kommentarer: