bloggportalen

onsdag 29 februari 2012

Danger

Vad är det här egentligen? Vad. Är. Det? Ikväll ska vi gå på promenad genom stan. Och sedan tar jag en välbehövlig paus från allt detta. Jag loggar ut, jag checkar ut, jag signar ut ett tag. Så allt får falla på plats en smula mellan öronen. För, det är fortfarande hans ögon jag ser. (Gröna.) Det är fortfarande hans händer som för undan mitt hår. (Brutna.) Det är fortfarande hans röst jag hör. (How are ya, my darlin´?) Det är fortfarande hans hjärna som spökar i min. (Oändligt stor och komplex.) Jag blandar inte ihop er. (Ni är för olika.) Du och jag är inte lika barn leka bäst. Du och jag kan inte fylla i varandras meningar. Istället är du är en enigma. Ett frågetecken. Ett utropstecken och ett komma. Men, du börjar ta lite plats nu. Du börjar hitta ditt utrymme och ditt rum.

Aj, det är för fan lite farligt det här.

2 kommentarer: