bloggportalen

onsdag 12 oktober 2011

Onsdag -- check!

Cirkus 21.30 och ja, jag sitter upp, men jösses, egentligen sover jag redan. Hundratio knop som vanligt på kontoret. Idag har jag pratat med tjugo rektorer, blivit utskälld och kallad antifeminist därför att jag lyckats bortse ifrån genusaspekten i mitt utbildningsprogram. Druckit ungefär hundra muggar kaffe, pratat politik med en moderat och lyckats reta chefen genom att bara finnas till. Vidare hänger hotet om uppsägning över mitt huvud (roliga tider att ge sig ut på jobbmarknaden igen), jag måste börja dra i mina röda kontakter på Stadshuset för näringslivets räkning och den enda jag har skrattat åt under dagen är mig själv. Så ja, allt är ungefär, precis, som vanligt alltså.

Emil Jensen – Jag är van

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar