bloggportalen

torsdag 13 oktober 2011

Hallå världen!

Jaha. Igår var jag ett lik och idag kan jag överhuvudtaget inte tänka mig att gå och sova. Energin bubblar i kroppen och jag kan inte sitta still. Trots att jag har ägnat kvällen åt att deppa över ekorrhjulet, i fönstret på tredje våningen ut mot tidernas bästa rondell. (Som faktiskt är relativt folktom nuförtiden -- Skånekylan jagar tydligen bort samtliga Gambianer som man annars tvingas vandra förbi på vägen.) Nu drömmer jag om att two-steppa into oblivion till denna: Brooks & Dunn – Honky Tonk Stomp - featuring Billy Gibbons. Inte för att jag de facto kan two-steppa, men jag är bra på att fäktas med armarna och det räcker egentligen lång väg. I morgon är chefen bortrest, så då dansar råttan (jag) på taket. Håll utkik. Uppåt, forever uppåt.

2 kommentarer: