bloggportalen

söndag 9 oktober 2011

Relief

Åh, lättnad. Du var ju så viktig. Det känns bra att vi skiljs på goda premisser. Jag fick säga att jag önskar dig allt gott. Jag fick säga: "You deserve it." Nu går vi båda vidare och när vi ser tillbaka är det endast goda tankar vi tänker. Din tid i Malmö innefattar en stark, men sårbar rödhårig flicka som heter Nina. Som genom dig fick kraft att skapa sig ett helt nytt liv. Och för mig: det jag fick av komplicerade, irriterande och fina Gallagher från den gröna ön går knappt att sätta ord på. Men skulle jag välja ett vore det hopp. Om att det liv jag ville ha låg inom räckhåll. Om att allt skulle ordna sig, och att jag aldrig skulle sluta växa om jag inte valde att göra det. Sedan har jag alltid varit förälskad i ditt land. Det började redan innan dig och redan innan jag träffade Steven från Trinity College. Jag var upptagen då. Hade just träffat den som blev en av mitt livs stora kärlekar. Och förresten var det nog mer min romantiska bild av rugged, emerald green landscapes som kallade. Stor poesi föds i hjärtat. Du kickstartade mitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar