bloggportalen

torsdag 20 oktober 2011

Åh, denna härlighet!

Idag tvingades jag närvara på ännu en evinnerlig personalfika (ja, jag störs ofta av andra människor). Det hela slutade med att jag hotade min chef medan jag åt en clementin.

Rollbesättning: Chef, (sittande på kortsidan av bordet, skalandes en apelsin), jag, (snett bredvid -- just plockat åt mig en clementin ur fruktkorgen), Lisa, (som just vid tillfället åt en clementin bredvid mig), resten av arbetslaget (tio personer på resterande platser, ätandes tårta).

Chef: Åh ja, de små flickorna äter clementiner medan den store mannen såklart äter en apelsin.
Jag: (Sätter första klyftan i halsen av chocken och börjar hosta).
Lisa: Mummel, mummel (ohörbart vad).
Arbetslaget: Hahaha!
Chef: Hehe (i sann glädje över sitt eget skämt).
Jag: (Slutar klökas på clementinen, spänner ögonen i chefen och väser) Akta dig!
Chef: Hehe!
Jag: (Visar tänderna och artikulerar stavelserna extra noga) Akta dig!!!
Chef: (Flinar nöjt i mjugg.)

Sen fick jag såklart ågren. Fan, jag måste försöka vara lite mindre stridslysten och välja mina krig mer omsorgsfullt. Jag ska genast börja ett nytt, vänligt och milt liv. Det är mitt fredagsmål.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar