bloggportalen

måndag 10 oktober 2011

Hundratio procent magkänsla

Fan, jag har kört på en tråd bara för att mitt hjärta säger JAAAA! Fan, fan, fan, men ni borde vilja ha detta. Snälla, ta det! Jag måste verkligen sluta upp med det där. Att gå dit hjärtat leder mig. Det är illa nog att det tar över i privatlivet, men i arbetslivet? Mitt i karriären -- på det roligaste och mest utmanande jobbet jag någonsin haft. Och alla litar på mig. Alla tror att jag gjort det jag skulle. Men fan, ni måste vilja ha detta! Min framtid hänger i trådarna, över bråddjupet. Funkar inte detta blir det troligen a-kassa och författande ett tag framöver. Mitt i ännu en jävlafucking ekonomisk kris. Kan vi inte bara kasta Grekland i ättestupan? Och Irland? (No offence dear Irish.) Arghhh! Men magkänslan säger att detta ska funka. Att this is it. Fast jag borde researchat mer innan jag slog på stora trumman och entusiasmerade en hel arbetsplats. Fan! Nu ska jag sluta upp med att svära, göra en kopp rogivande te och försöka tagga ner. Och i morgon ska jag jobba tills ögonen blöder.

Men: (bara en gång till) för fan Nina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar