bloggportalen

lördag 15 oktober 2011

Good morning, morning!

Du är kall, men full av solsken. Du är glad och full av tillförsikt. En hel dag, bara min -- utan tankar på the lion´s den och de kontakter jag måste ta i maktborgen nästa vecka. Utan att packa den eviga grönsakslådan (som jag sällan faktiskt äter upp), flänga runt på cykeln genom stadstrafiken, bara för att sedan befinna mig under chefens (mycket) granskande lupp. Inga tankar på det hatade ekorrhjulet, inga känslor av hopplöshet därför att livet rullar ifrån mig, så snabbt, alltför snabbt. Och en kommande kväll och natt. Fiesta i den vackraste lyan i stan (jag måste ju fortsätta roa mina grannar), och isande vitt vin i lass på kylning. För inatt (med Irish i Dublin) finns inga risker för störningsmoment, ingen risk för telefonterror och ingen rädsla att svara i min egen telefon -- så jag får lov att bli hur full och glad som helst. Med alla de allra bästa runt mig. I en dansande, hoppande, sjudande ring. Och just nu? Just nu låter jag dammet yra och lämnar disken framme på köksbänken. Slänger på mig vinterjackan, stoppar fötterna i stövlarna och drar på mig mössan och handskarna. Sedan går jag ut i parken och säger ett strålande, rungande hej! till höstsolen!

Justin Townes Earle – One More Night in Brooklyn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar