bloggportalen

tisdag 25 oktober 2011

Förtröstan

Så har jag lyckats ännu en gång. Utan att egentligen veta varför eller hur. Mitt liv har nog alltid varit sådant. Plötsligt faller massor med vackra saker i knäet på mig och jag fattar absolut noll. För idag har jag fixat en talare till min konferens. Som vanligen tar 60.000 för ett framträdande (viktig, viktig man), men just denna gången har han bestämt sig för att närvara helt gratis. (Jag tänker inte fråga honom varför.) Ungefär som när jag desperat sökte bostad för tre månader sedan, bara för att de facto hittas av en hyresvärd, och efter en vecka hade jag en alldeles egen lya mitt i hjärtat av Malmö. (Skitsamma att han numera troligen bittert ångrar sitt tilltag.) Eller när jag författade världens kaxigaste ansökningsbrev till min drömtjänst och blev kontaktad av VD:n två timmar senare. (Jag fick ju som bekant också tjänsten som har visat sig vara det roligaste jag någonsin tagit mig för.)

Jag måste ha förskräckligt flitiga skyddsänglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar