bloggportalen

fredag 3 september 2010

Edward och Bella

Mot förmodan har jag fallit pladask för en viss vampyrhistoria. Närmare bestämt någonting så töntigt som en kärlekshistoria mellan en vampyrpojke som heter Edward och en människoflicka som kallas Bella. Historien utspelar sig i amerikansk high school miljö och den har egentligen inga nya element utan är av klassisk "girl meets boy" natur. Lägg också till lite "ten reasons to hate you" aggressivitet, fast i form av Edwards kamp mot sin blodsugande natur och lillgamla Bellas förvirring inför sin  huvudlösa förälskelse i en vacker, perfekt pojke som råkar vara vampyr. Ja, du hör själv hur fasansfullt klyschigt och nördigt det låter. Jag vet inte varför, men jag kan helt enkelt inte lägga ifrån mig boken. Bra att veta att det finns ytterligare sex böcker att tillgå. Och så finns det visst en film också. Det känns tryggt.

2 kommentarer:

  1. Åååh, det är ju underbart! Nu ska här fikas och pratas och diskuteras om dessa ytterst "djupa" böcker. Ser jag ram emot ;-) /Annika

    SvaraRadera
  2. Yeeej hopp!:) Och så får jag väl prova Lolita igen också!

    SvaraRadera