bloggportalen

tisdag 17 maj 2011

Afrikansk oxgroda at your service

Honey är fixerad vid djurprogram. När jag stövlar in efter en av mina otaliga kvällsaktiviteter (kära, bästa rastlöshet) är det ofta jag  hittar honom nedsjunken i soffan framför Afrikas djupa sprickdal eller Livet på savannen. Inte sällan informerar han mig då glädjestrålande om att han sett ett djur som är likt mig och tvingar mig att stanna kvar tills detta djur återigen visat sig i bild. Härom veckan var hans glädje alldeles särskilt påtaglig när jag öppnade den blå lägenhetsdörren.
 "Älskling, kom och titta -- denna ser ut som du", kom det från soffan. Jag tog av mig stövlarna och undrade med viss trötthet vilken insekt, fisk eller apa jag skulle vara lik idag. Det visade sig vara ett kräldjur. Närmare bestämt en afrikansk oxgroda. Honey förevisade stolt ett klipp när nämnda oxgroda (trots sin ringa storlek) attackerar en zebra som sedermera faktiskt flyr från sin kraftfulla fiende. "Titta, den är precis som du", skrek han lyriskt. Och efter snart ett år på mitt jobb kan jag ju inte annat än att hålla med.

Tori Amos – God




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar