bloggportalen

torsdag 29 december 2011

Hey

Det kommer att bli lite tomt här. Men det är tid att gå vidare. Det har det varit länge, men jag har inte varit redo att lyssna. Nu, hör jag igen. Nu, ser jag. Jag vet inte varför du gör som du gör. Jag tror inte du vet det själv ens. Jag gav dig så många chanser att avsluta detta snyggt. Men du har en förmåga att alltid välja den väg som är sämst. För dig själv och för andra. Hatar jag dig? Nej. Det kan jag aldrig göra. Du var någon jag behövde möta. Men någon på vägen mot någonting annat. Jag går nu. Och jag är rädd att du inte kommer att stanna kvar i mig särskilt länge. För desto fler dagar som går, desto fler timmar vi är åtskilda, desto mer uppenbart är det: Du och jag var aldrig någonting annat än en sprakande, men bräcklig dröm i gryningsljuset.

Rufus Wainwright – This Love Affair

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar