bloggportalen

tisdag 27 december 2011

Åh, snart är det sommar!

Och vilken sommar det kommer att bli. Det har jag bestämt! Och jag längtar mig rosa och orange och gyllene. Efter skir grönska och prunkande, blommande mattor i Bokskogen, doftande, ljumma grillaftnar i trädgården i det blåa huset vid världs ände, eldiga nätter i salsans tecken i Folkets och magiska dagar i solen vid havet med den lätta sjöbrisen mot huden. Polkaglass från Lejonet och Björnen (ja, jag vet, det heter inte så längre, men angående vissa saker är jag en hopplös stofil), ljust, bubbligt öl på Lilla torg medan saltet bleker håret till en ljusare nyans av rött guld, sand mellan tårna och långa, sköna promenader ner till Sibbarp och tillbaka längs med havet igen. Skira sommarklänningar som fladdrar i vinden, lätta ballerinaskor i regnbågens alla färger, nordiska nätter utan slut och ögon och leenden mer smeksamma än sammet. Och ljuset. LJUSET! Som jag saknar varenda eviga minut, varenda eviga sekund. Men nu är allt på gång att vända om ännu en gång. Snart har vi avverkat januari och februari, ett regnigt mars och innan jag ens hinner blinka är skira april här. Och allt jag har att säga är ett rungande: Bring it on!

 The Cave Singers – Hen Of The Woods

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar