bloggportalen

fredag 23 december 2011

Patience

Nu har jag hängt runt en smula. Med människor jag tycker om och respekterar. Jag har fått rätsida på saker i mitt huvud och jag har sagt ett förlåt som var långt overdue. För jag kan vara en frenetisk bitch ibland. Mot människor som förtjänar det (som idag, när jag inte fick min smörgås till bordet eftersom kyparen helt enkelt var ouppmärksam), men också mot människor som inte alls gjort något ont och som jag faktiskt är glad över att ha i mitt liv. Jag har planerat julen (som jag avskyr eftersom den är full av påtvingad lycka och köphysteri), och benat ut saker angående mitt kärleksliv. Lärdom: allt kan inte kontrolleras. Allt kan inte vara precis som jag vill. Det är ok ändå. Och angående den svarthårige igelkotten från Irland: Jag faller inte lätt. Jag faller inte ofta. När jag faller betyder det någonting. Så, only time will tell. Time will provide the answers. Och även om det är svårt nästintill omöjligheten: "You will have to wait."

Tom McRae – Ghost Of A Shark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar