bloggportalen

söndag 25 december 2011

Bumblebee:ish

Du, du vet väl att jag inte är hälften så tuff som jag verkar? Du, du vet väl att det bara är en yta? Jag måste ju skydda mig. För livet är inte alltid snällt. Livet är inte alltid vänligt. Och jag börjar av olika anledningar tappa lite av min naivitet. Egentligen, egentligen, är jag mjukare än bomull på insidan. Egentligen, egentligen, är jag känsligare än de flesta. Missförstå mig rätt. Jag kan vara hård som flinta. Jag kan ta för mig och jag räds inte konflikt. Jag står inte tillbaka. Och även om jag är rädd för det mesta så kör jag vidare i hundraåttio om det skulle behövas. Men vi har påbörjat ett nytt kapitel nu. Det betyder att du kommer att se en mjukare sida av mig. En sida som är precis lika stor (om inte större) än den Nina du lärt känna under dessa månader. Men jag tror redan du vet. Du är ju precis lika intuitiv som jag. Och just precis likadan du med.

Sia – Breathe Me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar