bloggportalen

fredag 30 december 2011

A given

Ok, jag har faktiskt ett nyårslöfte i år. Att hetsa mindre. Jag måste försöka tygla min panik och jag måste sluta låta mina demoner få fritt spelrum. Jag måste tillåta mig att känna tillit och sluta upp med att konsekvent måla fan på väggen. Det är inte ett helt lätt löfte att hålla. Särskilt med tanke på att jag någonstans alltid presterar bäst med paniken i bröstkorgen. Problemet är när jag inte måste prestera. När det inte finns några bollar att kasta upp i det blå eller berg att bestiga. Det är då mina demoner driver mig till vansinne. Någonstans handlar det nog om en inre osäkerhet och rädsla för att jag inte kan klara av det som läggs på mig. Att jag inte kommer att orka stå upprätt när livet kastar ut bollen utanför planens gränser. Men det kan jag ju. Det vet jag ju att jag kan. Jag har gjort det förr. Jag har tagit mig upp och vidare. "Put yourself in the equation Nina", har varit mitt mantra i många månader. Från och med nu kommer det att vara ännu, ännu viktigare! DET är mitt nyårslöfte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar