bloggportalen

onsdag 14 september 2011

Trolleri i regnet

Du tar mina händer över bordet. Och håller kvar dem. Över indisk dal och naanbröd. Sedan blev det såklart inte riktigt som jag tänkt mig. Så det är nog bara att löpa linan ut. Trots alla men och what ifs. För när jag ser in i dina ögon är det som att komma hem, fast ändå inte. Du är främmande, men på samma gång min vardag -- allt det som jag känner och vet. Ditt leende när jag ställer ännu en svår fråga, glimten i dina ögon när jag har så mycket spring i benen att jag inte kan stå still, skrattrynkorna som djupnar när jag ännu en gång ifrågasätter dina sanningar. Vi möts i kaoset och lugnet, kylan och värmen, Malmövinden och stillheten, i denna ljumma indiansommar som ramlat över oss. Jag kan inte säga nej och inte heller ja. Så jag släpper kontrollen och lämnar dig med ett kanske. Och inga löften.

Emil Jensen – Så får du mig ändå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar