bloggportalen

onsdag 7 september 2011

A good day

Förväntningar upp till taket. En chef som delar med sig av sin medhavda lunch. Skivar morötter, lägger upp hälften av räkorna och skär sallad. Frågar frågor om mitt liv som får surret i lunchrummet att stillas. Ger mig utrymme att bestämma riktning och mål. Efteråt, middag hos en av de bästa. Med så många skratt att de var svåra att räkna. Inkörsporten till en natt som var som en saga. I blinkande neon, medan jag dansade mig så varm att jag var tvungen att gång på gång andlöst springa ut i den svala sensommarnatten. Mobilen som ringde: "Jag vill att du kommer hit, tar min hand och leder mig ut och bort. Vart du vill. Jag bryr mig inte." Sedan, efter att jag skrattat så mycket att jag grät. En kyss på en morgontom gata. Och värmen från dina armar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar