bloggportalen

torsdag 8 september 2011

Opposite, but kind of right still...

Du tar med mig till de allra sämsta restaurangerna. (För att du faktiskt gillar maten.) De skabbigaste barerna. ("Förbannade gubbfan, låt bli mig!") Din musiksmak för mig bortom helvetets portar (tänk Kayne West, tänk Rihanna). Du besöker frekvent den hemskaste av nattklubbar (Jurassic, åh, Jurassic). Din klädstil innefattar stentvättade jeans med sömmar och revärer (need I say more) och uppknäppta skjortbröst (dock inga guldkedjor). När du kommer mot mig nedför gatan kan jag inte låta bli att notera och roas av, (men också känna viss rädsla) inför dina spetsiga cowboyboots (ett enda felsteg och du kan ju råka sticka ut mitt öga). Jag tänker: "vad sysslar jag med? Ni har rätt. Vad gör jag här -- jag måste gå!"

Men sedan öppnar du munnen. Och så faller allt på plats igen.

Martha Wainwright – Bloody Mother Fucking Asshole

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar