bloggportalen

måndag 26 september 2011

Helgbravader

Peter: Hur är det?
Jag: Jag lever.
Peter: Jaha, vad har han gjort nu då?
Jag: Han jagade en cyklist igår.
Peter: Varför det?
Jag: Han gillade inte att han körde på trottoaren.
Peter: Ursäkta?
Jag: Ja, cyklisten kom körande bredvid oss på trottoaren och blev sedan jagad nedför gatan av en skrikande man. Jag har aldrig sett någon köra så fort.
Peter: Jaha, men det är iallafall ett snäpp bättre än att jaga någon med sitt bälte bara för att den stackaren vågade fråga efter ditt nummer. Och att göra det utan skjorta.
Jag: Ja, det har du rätt i.
Peter: Eller skrika: "Are you hitting on my woman?", mitt i en bar och av sina lungors fulla kraft, därför att en vän till honom flyttat sig lite för nära dig.
Tystnad...
Peter: Nina...
Jag: Mmmm
Peter: "This looks like the beginning of a beautiful friendship."
Jag: Ja, det gör väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar