bloggportalen

tisdag 21 februari 2012

The start

Hej du!:)
Nattid = livet, morgontid = fasansfull tid! Så ja, måndag blir bra. Och Citytunneln är jag lite tokig i. Fast den är förstås hemskt lång, (hela 6 kilometer), så det kan kanske bli lite jobbigt för oss att hitta varandra, (blomma till trots). Men Triangelstationen kanske -- mitt på perrongen. Och skulle det av någon anledning vara mycket folk på plats, så kanske utgången som vetter ut mot Konsthallen kan passa?

När jag läste dina rader om blomster så kom jag att tänka på när jag, tjugotvå år gammal, sprang in på båtterminalen i Stockholm (skulle med båten till Helsingfors). Jag var iklädd en uråldrig backpack med inbyggd stålställning (min äldre systers), hade någon typ av öppen, virkad väska som pengarna hela tiden flög upp ur (jag minns att detta irriterade mig, men inte tillräckligt för att jag skulle göra någonting åt saken -- som att skaffa en plånbok), samt en gigantisk solros som vajade över mitt huvud (jag hade stuckit in den i packningen). De jag skulle möta på plats, (vi var x-antal främlingar som skulle iväg till Ryssland för att plugga) sa senare att de verkligen inte trodde sina ögon.

Jag är visare nu, så jag kommer inte att ha någon gigantisk blomma som kännetecken. Däremot lovar jag att ha min röda mössa med en blomma på, så håll utkik efter en sådan.

Ska bli kul att ses!
Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar