bloggportalen

fredag 3 februari 2012

Vapenhandel

Ok, nu börjar jag bli jävligt irriterad på det här. På medias porträttering av Malmö som "the bad seed". Seved deklareras som laglöst territorium i DN och bilden av en stad där man kan köpa en uzi i varje gathörn kablas ut i etern. Ursäkta, men Syrien brinner. Ursäkta igen, men EU går på knäna. Ursäkta ännu en gång, men människor fryser ihjäl en masse år 2012 -- på vår östra bakgård. I Sverige ligger arbetslösheten  på skamliga 7,4%, barnfattigdomen ökar och svenska skolan rasar i alla mätningar. (Så konstigt att vinstintresse per automatik inte leder till kvalité.) Förskrämda släktingar ringer mig från alla håll i landet för att fråga om det verkligen, verkligen är så illa. Om jag inte borde flytta. Till landet, till Göteborg, till Moskva (fast där hade jag förmodligen frusit ihjäl). Sen kommer förbannade SD och sticker fram sin fula nuna också. Och vill prata "integrationsproblematik". (Så lägligt). Det är ett frosseri i all oändlighet och mitt i allt detta står jag. Och känner inte igen min stad. Alls. Jag tror inte jag är ensam.

Tack och lov för Wochenende. Nu ska jag ge mig ut och köpa en uzi. Bara för att roa mig.
Laters!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar