bloggportalen

lördag 11 februari 2012

Vintertid

Fy fan! Jag är så trött på vinter. Trött! På att det är så kallt överallt. På alla dessa irriterande kläder! På att antingen se ut som Michellinmannen eller frysa för jämnan. (Jag önskar jag hade en päls!) Och så är jag trött på alla dessa ord. Som sägs. Som skrivs. Detta ständiga flöde av tankar och åsikter. Jag kräks på drev och jag irriterar mig på löpen som möter mig när jag tvingas ut i kylan för att köpa mjölk. Jag är trött på min telefon. Jag är trött på sms. Jag är trött på min mejl och jag blir arg som ett bi på mig själv -- för att jag inte orkar lyssna. För att jag inte orkar ta tag i saker och för att jag hellre hänger och slänger inomhus än ger mig ut på uppfriskande promenader. Det jag vill. Det jag verkligen vill. Är att köra bil, dricka varm choklad och äta stora bakelser på Hollandia. Jag vill kura ihop mig i soffan tills våren kommer. Jag vill stirra in i det växande ljuset tills jag inte ser någonting annat än stjärnor. Jag längtar ut och bort till en annan tid. Till ett annat språk. En annan kontext. Där jag är mindre av en gnällspik. Men det har jag inte mycket för. Så, jag gnäller vidare. Och fortsätter att irriteras ett tag till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar