bloggportalen

söndag 5 februari 2012

Marbles, lost

I think I´ve dropped my marbles. Och jag är så uttråkad att det känns som ett äventyr att gå ut och köpa apelsiner. Ännu en lördag har passerat och jag var bara arg och irriterad på alla diverse som kom i min väg. Julia hade migrän och var ännu argare. Vid ett (ett?!, herregud!) enades vi om att lämna alla backslicks och bege oss hemåt. Jag blev förstås ovän med taxichauffören (efter att ha spillt ut mina pommes i hans kära bil) och det hela slutade med att jag skrek ett härligt "fuck off bitch" och smällde igen bildörren med frenesi. (Tack för den vokabulären kära Irish!) Nu obsessar jag och tänker att jag borde lämna facebook. Nu obsessar jag och tänker att jag borde signa ut från min mail och stänga ner min telefon ett tag. Nu tänker jag att jag borde ägna mig åt självkännedom och skaffa mig en hobby. Och medan klyscha efter klyscha svischar genom min hjärna undrar jag hela tiden om...

Om jag gjort rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar