bloggportalen

torsdag 9 februari 2012

Helvete, helvete!

Det finns många saker som irriterar mig just nu. I mitt privata liv. Men även i det offentliga. Prioriteringen är som följer:

1. Att jag förmodligen snart inte har ett arbete.
2. Att det är vinter. (Och på grund av det känner jag mig låst och kan inte röra mig fritt utan att frysa ihjäl!)
3. Att jag skrev en ansökan till min drömtjänst igår och upptäckte i morse att glömt att korrekturläsa ordentligt. (Jag hittade två jag, där det borde varit ett.)
5. Att det finns så många idioter. (Som alltid finner vägar att irritera livet ur mig!)
On that note:
6. Att det är fullt lagligt att driva skolor utifrån vinstintresse. (Och därmed döma ut en hel generation och förändra allas framtid oåterkalleligt!)
7. Att sälja ut sjukvården och skapa gräddfiler. (Privat vård är inte bättre. Jag om någon vet det. Efter att ha levt i USA i fyra år.)
8. Att Ryssland (och Kina) sätter sin egen ekonomiska vinning först och lägger veto mot aktioner avseende Syrien. (Idioter!)
9. Att borgarna tycker det är helt ok att a-kassan (för de allra flesta) ligger runt 10.000.
10. Att Reinfeldt har mage att anse att vi i framtiden ska jobba tills vi är 75. (När medellivslängden inte är fruktansvärt mycket längre än så.)
11. Att Reinfeldt har mage att prata om "morötter". (Som om svenska folket är en flock kaniner som hellre maskar än arbetar!)
12. Rut-avdraget! (No comment needed!)
13. Att mitt Sverige förändras till det sämre. (Uteliggare och tiggare är idag en vanlig del av stadsbilden.)
14. Att utländsk arbetskraft för en slavliknade existens på våra byggarbetsplatser runt om i landet. (Yes, Irish är en av dessa.)
15. Att facken står handfallna. (När jag ringde Byggnads fick jag den nedslående kommentaren: "Vi vet, men de är så många. Det tar aldrig slut. Vi hinner inte med.)
16. Att människor försöker köpa lyckan genom att använda sin helg till att konsumera. (Och på förskräckligt icke charmiga ställen som till exempel Mobilia.)

Så nu signar jag ut för en stund. Och gör mig en kopp choklad. Så kanske jag lyckas bli mildare till sinnes. Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar