bloggportalen

onsdag 2 november 2011

Sommarens CV

Hitintills har du hunnit:
Jaga en stackars person, barbröstad, och med ditt bälte hoprullat i handen (därför att han frågade efter mitt nummer).
Skrämma vettet ur min stackars kollega (en sen natt utanför Debaser).
Bli portförbjuden på nämnda kollegas fest (på grund av det som hände utanför Debaser).
Attackera din kompis (därför han satte sig lite för nära mig).
Högljutt läxa upp dina vänner (därför att de inte tog din flickvän i hand när de lämnade baren vi befann oss i).
Bli utslängd från en fest (efter att du kommit ihop dig med värdinnans pojkvän ca fem sekunder efter att du kom innanför dörren).
Jaga din bästa vän nedför många trappor och gatan fram (efter att han grabbat tag i min ända på ett otillbörligt sätt).
Skrikande jaga en cyklist nedför trottoaren (därför att ett ombygge gjorde att han körde några meter på nämnda trottoar).
Hota en stackars man som ville diskutera böcker med mig.
Förolämpa samtliga av mina ex (därför att de är mina ex).
Vidare har du:
Gjort ditt bästa för att jag ska bli utslängd av min hyresvärd.
Telefonterroriserat mig genom nätterna.
Svurit på att sparka in skallen på alla som stör mig.
Ringt och tvingat upp mig för frukost i arla morgonstunden på en söndag (bara för att ha däckat när jag kommer fram och ringer på).
Slagit sönder min dörr (efter att jag stoppat din mobil i kylen).
Blivit utslängd otaliga gånger (av mig) eftersom du uppfört dig som en bortskämd unge.

Så nej darling, jag kommer inte att sakna dig. Men konstigt nog är jag fortfarande förbannat glad att jag fick uppleva dig!

Blue Foundation – Eyes On Fire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar