bloggportalen

fredag 18 november 2011

Förväntan

Nu har jag druckit cirka hundra muggar citronvatten med honung. Och mitt halsonda börjar äntligen ge vika. Jag har blivit uppläxad av världens bästa f.d kollega, som jag saknat under många veckor. (Och ja, det handlade såklart om Irish.) Jag har varit ute på stan och köpt ett rivjärn (eftersom jag måste baka två stycken Västerbottenostpajer till i morgon) och känt mig som den största största skolkaren i mannaminne. Jag hann också köpa världens finaste, smaragdgröna yllekjol och så, en skjorta till dig. Därför, bara därför jag inte tror att du fått så mycket, någonsin. Det rimmar illa med att göra slut, jag vet, men I just can´t help myself. Jag har funderat ut att jag vill vara din vän (för du behöver en vän) och att jag vill ge dig Greven av Monte Cristo i julklapp (bara för att jag tror du kan identifiera dig med den gode greven i mångt och mycket). Nu tänker jag städa lägenheten tills den skiner som sola (den förtjänar det), och sedan ska jag ställa mig och göra cranberrysås.

Ikväll vill jag spela poker med dig. Ikväll vill jag att vi verkligen ska tala med varandra. Vi får se om du är på samma blad som jag.

The Magnetic Fields – The Book Of Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar