bloggportalen

onsdag 23 november 2011

"In this life darling"

"And you ended up with a poor, Irish lad..." sa du när vi pratade om mitt arbete som är så långt från det du gör att du inte ens kan föreställa dig vad det handlar om. Som jag, att behöva dra in en miljon bara för att täcka mina egna omkostnader. Som jag, att bära ett ansvar mycket tyngre än vad mina axlar egentligen klarar av. Som jag, att ha förväntningar på mig som hade kunnat kväva mig om jag inte bet ifrån och skrek: "Sluta nu då!" Du handlar i metall. Du bygger basen, strukturen som allt centreras kring. Du lägger stängerna som bygger Reepalus Malmö, kör kranar hundra gånger större än du själv och vandrar gatan fram i gnistrande gul neon och kraftiga arbetskängor. Du gör det bra. Du gör det bäst. Och jag är så förbannat glad att du hade rätt och jag hade fel. Jag trodde inte det, men du, du visste redan den där ljumma sommarkvällen. Att min resa skulle sluta såhär, med dig -- a poor, Irish lad with the best heart I know.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar