bloggportalen

torsdag 22 mars 2012

Pinigaklubben

Vid nämndsmötet (fikan), med hela nämnden samlad och min pinighet till allmän beskådan:

Jag: Har du tagit tre kakor?
Westerman: Nej, två.
Jag: Men, varför fick du två? Jag fick bara en.
Westerman: Men, jag fick Åsas. Hon ville inte ha.
Moderatkvinna: Det finns nog fler därute.
Jag: Nej, det finns det inte. Jag har varit och tittat.
Westerman: Men Nina, du har ju inte ens ätit upp din kaka.
Jag: Nej, men det behöver inte betyda att jag inte vill ha en till.
Westerman: Jaha.
Jag (till samlad nämnd): Har fler än Westerman fått mer än en kaka?
Samlad nämnd: Nej.
Jag: Jaha, ja jag får väl ta ett äpple då. Men i framtiden borde förvaltningen införskaffa fler kakor. Det finns faktiskt de som vill ha mer än en.
Förvaltningstjänstemän: Vi ska ta detta i beaktande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar