bloggportalen

fredag 9 mars 2012

Liberation

Igår fick jag vandra i ett demonstrationståg. Jag fick träffa människor ur min historia (innan dig) och jag fick hänga i världens bästa Rosengårdsaffär. Jag tänkte: så här var det. När jag bodde i up-town och sysslade alldeles för mycket med politik för mitt eget bästa. När jag inte ville gå hem, (fast jag förstod inte varför) och det mesta var ritat i grått. Sedan vandrade du in, snurrade mig runt, runt i en virvelvind och allt började gå så fort att jag tappade bort horisonten och började använda mina vingar igen. För, med dig kom jag plötsligt ihåg vem jag är. Med dig blev mina konturer skarpa igen. Jag mindes att jag kunde stå helt själv, att jag kunde själv, att jag inte behövde räddas. Ingenting blev någonsin detsamma och du var exakt, precis som du skulle vara.

Seth Lakeman – Lady Of The Sea (Hear Her Calling) (Album Version)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar