bloggportalen

tisdag 13 mars 2012

Are you a member?

(Eftermiddagsdialog på Lilla kafferosteriets uteservering.)

Jag: Vad fan är det som piper? (Rynkar pannan av irritation.)
Julia: Jag vet inte. Förbannat störigt är det.
Jag: Det låter som om det kommer från fönstret precis här bredvid. (Tittar mig omkring och pekar på fönstret bredvid Julia.)
Julia: Ja, det låter så.
Jag: Amen, jag får spel på det här, det slutar ju inte! (Reser mig upp, sliter upp dörren och rusar in till kassaregionen.)
Jag: Ursäkta, det är någonting som piper där ute. Det är otroligt störande. Fixa det! (Fräsande som en katt.)
Kille i personal: Oj, ja såklart. (Följer efter mig som irriterat sliter upp dörren mot uteserveringen.)
Jag: Hör du? Är det något förbannat alarm som gått?
Kille i personal: Nej, vi har inget alarm. Det låter som om det kommer från bänken. (Närmar sig Julias väska.)
Julia: Shit, mitt alarm! (Börjar frenetiskt gräva i sin väska.)
Jag: Va?
Julia: Haha, det var visst jag ju. (Pipet tystnar.)
Kille i personal: Hehe! (Släntrar leende bort.)
Jag: Fan Julia, vi är nu officiellt piniga klubben!
Julia: Medlemskap, aktivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar