bloggportalen

tisdag 5 oktober 2010

Vem vill du vara?

När mitt liv inte går tillräckligt snabbt. När det handlar om lugn istället för handling -- då faller jag. Snabbt och utan skyddsnät. Men jag är trött på det här nu. Trött på att allt hela tiden måste gå i 110. Trött på att lycka är synonymt med fart. Och på att inte tillåta mig att hitta lugnet mellan stormarna. Nog för att handling ofta är vägen ut. Men vi har alla har ett ansvar för våra egna liv och hur vi förhåller oss till oss själva och vår omvärld. Och enough is enough. Jag bestämde mig för länge sedan att livet handlar om val. Du väljer inte bara livstil och dem du älskar, utan också vem du vill vara. Genetiken är ett skal, på många sätt en chimär -- när det kommer till kritan bestämmer du själv ditt innehåll. Det är självklart att vi har vissa karaktärsdrag som formar oss, men min poäng är att vi inte behöver stanna i vår box -- mellan våra egna ramar. Valet är fritt och valet är ditt. Vem vill du vara? Så jag struntar i min fäbless för det röriga nu. Och går ut och leker i solen en stund.

Augustana – Hey Now

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar