bloggportalen

söndag 10 oktober 2010

Fokus är off och så förbannat fel!

 Fem smarta bröstövningar!
(så blir du av med hänget och klarar penntricket)

Artikeln som gör honom till din bästa älskare
(lämna artikel framme i smyg!)

Och naturligtvis favoriten -- vilken kändisstil har du? 

Ursäkta, men är det bara jag som blir förbannad när ovanstående headlines möter mig i tidningsmontern? Jag menar, exakt hur osmarta tror publicisterna att vi kvinnor faktiskt är? Är detta vad de tror att vi går igång på? Ibland faller jag till föga och inhandlar någon blaska där dessa eller liknande frågeställningar behandlas och det slutar alltid med att jag irriterat förpassar den till papperskorgen innan jag ens läst igenom halva. Och så sitter jag där, med min ilska och skam. Vad är det för budskap vi prackar på dagens tonåringar? Ungdomsarbetslösheten uppgår till 25% och 40% av de som är arbetslösa är under 25 år. Men du, jag är lite upptagen med mina bröstövningar just nu. Så jag har inte tid att diskutera det --men kom hit så ska jag förklara det där med penntricket. Det är aldrig för tidigt att börja träna. Och lilla vän, du känner dig pressad till analsex säger du? Men du, jag har en artikel här --den handlar om hur du gör "honom" till din bästa älskare. Lämna den framme så är han snart lite mer sexuellt upplyst. Sedan är du ju i en ålder när du inte vet vem du är ännu. Du letar och provar dig fram. Du är inte sällan förvirrad och osäker. Men du, vad kan då vara bättre än att du får jämföra dig med Victoria Beckham och andra hälsosamma kvinnor i 30-års åldern? Så ta det här testet honey! Och lämna det där med politik och att styra världen åt mig. Jag ska ta tag i det snart --så snart jag är klar med penntricket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar