bloggportalen

tisdag 12 oktober 2010

Sju förbannat irriterande grader celsius!

Fan, det är för mörkt ute. Och snart är det dags för mössa också (handskarna är redan på plats). Det är för kallt och för mycket frost. Sju grader idag....SJU GRADER! My lord, vi är ju bara mitten av oktober! Ikväll blev det mörkt klockan 18.30 -- och snart kommer den härliga vintertiden på det. Så förskjuter vi ljuset ännu en timme. Ärligt talat, jag kräks på detta ständiga flåsande om det nordiska ljuset. De "vita nätterna". Men hallå, vad spelar det för roll när vi tvingas framdriva vår eländiga existens i ett ständigt skymningslandskap med bitande isvindar som sällskap under sex månader av året? Grådaskigt och slaskande. Det kan inte vara hälsosamt. Detta mörker och huttrande tystnad. Inte undra på att Norden är världsbäst på den heliga helgsupen -- man kan ju bli alkoholist för mindre. Så jag skiter i detta nu -- och emigrerar söderut. Bokar biljetter till något varmt paradis och är tillbaka någon gång i slutet på mars. Fast jag har ju några möten i morgon som jag inte kan missa...verksamheten måste ju utvecklas i rätt riktning -- tänk om de inte lyckas hålla budget. Och så har jag ju just förnyat mitt medlemskap på gymmet...och efter många års snyltande är TV licensen äntligen betald... Och precis så där enkelt snurrar ekorrhjulet vidare mina vänner. In i framtiden och mot en ny vår. Men jag ska iallafall ut i helgen. Det är heligt.

Björk – There's More To Life Than This

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar