bloggportalen

torsdag 12 augusti 2010

NEJ, aldrig i livet!


Är det fler än jag som har problem med människor som försöker säga till mig vad jag ska göra? Det blir verkligen tvärstopp på alla cylindrar! Någonting som också slår mig är hur många människor det finns som faktiskt vill bestämma över andra. Hur bestämmandet i sig blir ett mål. Det spelar mindre roll varför och i vilka frågor --det är det faktiska bestämmandet som blir en prioritet. Då ser jag rött! Ibland blir jag trött på att jag är så känslig på den här punkten, men för det mesta känns det mest hälsosamt. För är det inte så att det bästa ledarskapet...och de bästa ledarna, leder mer genom exempel än någonting annat. Jag tror knappast Mandela körde med härskarteknik och auktoritära metoder --inte heller Obama. Och för mig är dessa män exempel på två riktigt stora ledare. En sådan ledare vill jag bli. En gång. Och tills dess betackar jag mig från vardagsfascismens tyranni!
 
Och lyssnar på: Sex Pistols – Pretty Vacant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar