bloggportalen

söndag 22 augusti 2010

Elegi

Jag är en lyckosam människa. Men jag har inte alltid varit lyckosam. Ni som känner mig vet hur lång min resa varit. Men jag är här nu. Tack vare många, men mest tack vare mig. Jag har egentligen inga visdomsord att ge. Bara att ibland kan du inte skydda dig. Ibland delar livet ut knytnävslag efter knytnävslag tills du kämpar efter att få luft. Och det finns inte mycket att göra åt saken. Hur ont det än gör så kan du inte förändra någonting. Vi har alla vårt alldeles eget sätt att hitta ut. Det är nog det enda jag kan säga med säkerhet. Att du faktiskt hittar ut. Och ja, livet blir aldrig detsamma, men någonstans är det också det som är meningen.

Och ikväll tittar jag tillbaka några år...och lyssnar på vackraste Lars Winnerbäck och Hovet – Elegi - Live Mariestad 24 juli 05

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar