bloggportalen

fredag 27 augusti 2010

En stolt nörd!


Jag är inte en särskilt creddig person. Faktum är att jag är ganska töntig. Och även om jag försvarar mig med att jag faktiskt är ganska cool i min brist på coolhet så kvarstår vissa faktum. Jag älskar sentimental, sötsliskig bible belt country ála Keith Urban (fast tekniskt sett är han förstås australiensare) och Martina McBride. Jag är oerhört sentimental och när jag hör hennes låt "Independence Day" eller Trisha Yearwoods "She's in love with the boy" gråter jag som ett barn och vill ta hela världen i famn. På min lista finns även en förkärlek för dåliga, dåliga australiensiska serier ála Flying Doctors (min favorit) och de fantastiskt snygga och påhittiga döttrarna i McLeods Döttrar. Jag är ett stort fan av Bonanza (särskilt Hoss Cartwright) och när jag bodde i USA hade jag allvarliga planer på att försöka bli en Junior ranger. Jag har i vuxen ålder varit slaviskt beroende av Heroes of Might and Magic och Diablo och jag gråter av glädje när jag ser filmen Hook. Och så är jag förtjust i minigolf och avgudar Irlands okrönta chick lit drottning Miss Marian Keyes. Så nej, jag får väl ge mig. Jag är en nörd. Och även en tönt. Men vet du vad? Jag är rätt nöjd med det.

Trisha Yearwood – She's In Love With The Boy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar