bloggportalen

tisdag 3 augusti 2010

Jag frågar mig!

Hur kan 6 månader av ljus bara försvinna, medan lika långt tid av mörker ungefär känns som om det pågår i ett år? Och vi är där nu --i brytpunkten. Augusti redan --nyss var det maj...till och med april...och jag är inte nöjd --jag vill ha mer!


Jag vill ha fler salta bad, mer soldränkt sand mellan tårna och fler fräknar!

foto@ninnouchka

Glass med lakritsströssel, strutar toppade med grädde och sylt, popsicles i artificiellt limegrönt och vildaste cerise och violett. Och mjukglass på andra sidan sundet med en slickepinne instucken som pricken över i:et.

foto@ninnouchka

Skogsvägar i skymningen. Mitt i naturens prunkande färgkavalkad. I en ensamhet som helar och ger perspektiv. Omgiven av skogens förtrollande tystnad som är så full av liv.


foto@ninnouchka

Finaste nygamla djurkompisar som förgyllt min existens på nytt.


foto@ninnouchka

Glittrande sjöar som lockar till picknick med halloumisallad och melon och jordgubbskompott, nattliga bad och rendezvous i soluppgången.

foto@ninnouchka

Och solstinna, gnistrande vackra dagar när vi gick på upptäcktsfärd genom sommarsverige och det var så varmt att luften dallrade.

foto@ninnouchka

Med det sagt (gnällt) så följer dagens låttips: Devendra Banhart – Angelika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar