bloggportalen

söndag 29 januari 2012

Materialist

Jag har köpt ett par nya örhängen. De var fruktansvärt dyra och det skar lite i själen när jag pungade ut med många antal hundralappar för någonting så smått. Men de är som en egen värld -- djupt turkosa Swarovski kristaller. Jag har en känsla av att magiska saker kommer att hända när jag har dem på mig. Jag har en känsla av att män kommer att fortsätta recitera Byron och Shelley på en stilla bänk i den tidiga, kalla gryningen. Jag har en känsla av att luften kommer att vibrera av någonting nytt, någonting större än jag själv. Jag har en känsla av att våren kommer att förändra allt. När den kommer. Den är på väg. Jag känner det i luften, (trots att snöflingorna liksom hänger ner från molnen -- fast utan att tappa sitt fäste). Jag har en känsla av att allt kan bli precis som jag vill. Bara jag fäster dem i öronsnibben. Den känslan är värd tiotusen hundralappar och ännu mer.

Ja, jag vet att jag är senast i världen. Men här kommer den iallafall:

Bon Iver – Towers 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar