bloggportalen

torsdag 12 januari 2012

Jag vet

Jaha, så fick jag svart på vitt då. Angående mig och dig. Om jag ska vara ärlig så sa han absolut ingenting som jag inte redan visste. Ingenting som jag inte redan tänkt. Men det var inte helt lätt att höra någon annan sätta ord på de underliga saker jag redan tänkt ett antal gånger. Jag är ingen andlig person. Jag tror inte på övernaturligheter och jag gillar när saker och ting är konkreta och logiska. Men även jag har förstått att det är någonting annat som ligger i botten här. Någonting större, någonting annat. Och jag har hela tiden känt att det varit någonting märkligt med denna romans. Så, jag är inte förvånad. Jag är lättad. Att jag faktiskt hade rätt. Att jag fortfarande kan lita på min intuition. Att detta inte var en chimär utan någonting högst konkret och verkligt. Jag vet var jag vill att detta ska landa. (Trots allt.) Ta inte för lång tid på dig bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar