bloggportalen

måndag 20 september 2010

Helvete!!!

Hörrni, jag är inte människa idag! Kan inte koncentrera mig. Knappt nog formulera en tanke eller en mening. Förutom -- helvete, helvete, HELVETES FÖRBANNADE SKIT! Och nej, det handlar inte om de rödgrönas valförlust. Och nej, det handlar inte om besvikelse över ytterligare fyra år med stora, självbelåtna Mårran och hans gäng. Eller tankar om att jag som arbetar nu kan få fler härliga skattesänkningar som inte hjälper Sverige ett dyft. Att solidariteten är död och det enda som verkar betyda någonting är Mitt och Jag. Vad det handlar om. Vad det i alla fall borde handla om --är att vi släppt in rasister i Sveriges riksdag, i våra landsting och i våra kommuner. Personer som inte respekterar allas lika värde. Som dömer utifrån hudfärg, etnisk tillhörighet, sexuell läggning och kön. Det gör mig tokig. Och jag skäms. Inför de människor som tvingats fly från krig och förföljelse för att mötas av detta. Rasister med makt över besluten. Fy fan för er!

Rage Against The Machine – Bullet In The Head

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar