bloggportalen

måndag 14 februari 2011

Ibland har man tur!

För några år sedan fick jag nästan jobb som studieombudsman på Nykterhetsförbundet. Jag minns att stämningen i rummet var ångestfylld under intervjun, och att jag inte erbjöds något kaffe. Sedan höll jag höll ett brandtal om alkoholens fasor och övertygade så till den milda grad att jag till och med fick en stående ovation från verksamhetschefen och de båda stelbenta ombudsmännen som var närvarande. Fast uppenbarligen ljuger jag ganska genomskinligt, för jag fick inte jobbet. Och i retrospekt är det förstås fantastiskt turligt. Annars hade jag inte kunnat ha så här kul med min varma choklad med vispgrädde och en 6:a Rom i. Klockan 11.00 en onsdag morgon i ett vintrigt Warszawa. Och då hade mitt liv varit så oändligt mycket tråkigare!

Cake – Short Skirt/Long Jacket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar