bloggportalen

torsdag 21 juli 2011

De vackraste

Jag har en vän som spenderar många minuter på Blocket för min skull. Alla hennes bollar är i luften (och vägrar komma ner just nu) medan hon lägger sin kraft på att ställa allt tillrätta för mig. Hon är så modig och så fin att hon gör mig vimmelkantig. Jag har en annan vän som utan att tveka en sekund upplåter sin lägenhet åt mig och säger till mig att ställa till fest (trots att hennes älskling sitter i styrelsen för bostadsrättsföreningen), bara för att hon vill att jag ska ha roligt. Sedan svänger hon med sitt blonda hår, slänger ur sig sanningar och charmar hela världen. Jag har en vacker rödhårig varelse i mitt liv som kallar mig Dockan. Som checkar av och checkar in och dricker vin och kaffe och upplåter madrasser och kuddar i världens härligaste, galnaste, bästa lägenhet. Och sedan, den finaste tjejen i förorten (kom in till stan snart va!) med den stolta ytan och ett hjärta av guld. Som tar med mig ut och får mig att skratta så jag kiknar. Sådär trots allt, ända från tårna ni vet. Han, amerikanen -- (jag har saknat dig länge) -- med sin visdom, som alltid får mig på rätt köl igen. Pratar mig till rätta eftersom han vet saker om livet som jag missat eller glömt. Och du, så långt borta, men i tanken så nära. Med ett liv som är så olikt mitt, men med en värme som är lika stor som livet självt. Jag hoppas jag ger tillbaka åtminstone en bråkdel av vad ni ger mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar