bloggportalen

torsdag 5 juli 2012

Lights

Min sommarnatt doftar körsbärsöl. Min sommarnatt doftar Marlboro lights och vin från en blommig bag in a box. Den doftar gitarrspel och parkhäng och rosfontäner; löften och små hopp och vackra färgglada klänningar. Den är England i gryningen, vackra ögon som ser på mig som om jag var gjord av guld och bilfärder i en silvrig Jaguar. Min sommarnatt spelar ljusa toner. Den väcker mig med fågelkvitter och skirt morgonljus och tutande bilar. Stan är full av liv och allting runt om mig står i sjudande blom. Havet slår in mot en långgrund strand och sanden är varm och vit som pärlemor. Jag förtrollas av dofter, av leende, solvarma ansikten som passerar, av iskall, skär glass och fötter i sommarslitna, lyckliga ballerinaskor. Och jag tänker att här, just här, vill jag stanna kvar en stund.

The Cave Singers – Hen Of The Woods

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar