bloggportalen

fredag 26 november 2010

Fashion statement

Tro det eller ej, men det har snöat i Skåneland! Så idag har jag slirat omkring i mina hala stövlar, för här i södern är det inte lönt att investera i några praktiska, men obotligt fula kängor/snowjoggers eftersom vintern sällan varar mer än ett par veckor. Med tanke på hur frekvent jag står på näsan under de få dagar vi faktiskt har snö, så borde jag kanske tänka om. Fast det är ju svårt att säga hur många av mina blåmärken som har att göra med en brist på rågummisulor och hur mycket min medfödda klumpighet spelar in. Den är vida känd, eller ökänd skulle jag kanske säga. "Åh, du har så snygg hållning, har du dansat balett?" kommenterade en bekant som jag och en kompis sprang på i stan förra vintern (den fruktansvärda, hemska vargavintern då alla tåg stod stilla och till och med vi i södern hade mer än våra vanliga tio snödagar per år). Innan jag hann svara bröt min okänsliga och elaka väninna ihop i skrattspasmer vid min sida. "Ja, du är ju en regelrätt Ninaballerina!" frustade hon. Jag måste faktiskt erkänna att jag än idag inte helt förlåtit hennes okänslighet. Annars har jag ägnat en betydande del av dagen åt att networka med powerwomen som gett råd och tips avseende den irriterande gubbmaffian jag tvingas hantera i mitt arbetsliv. Och så har jag fått göra årets första snöängel!

Längesedan jag bejakade goat ropern i mig, so here we go: Brad Paisley – Online

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar