bloggportalen

tisdag 12 februari 2013

Kvävd

I en kall vinter för länge sedan, (efter att jag hittat en skrynklig, genomdränkt lapp utanför en portuppgång) -- berättade en man att du och jag var bundna till varandra på fler sätt än ett. Han sa till mig att jag måste stänga om mig, men jag förstod inte hur det skulle gå till -- du var ju överallt. Vet du att det fanns nätter när jag vaknade kallsvettig och ropade ditt namn i min tomma lägenhet? Vet du att jag såg ditt ansikte reflekterat tillbaka till mig varenda gång jag gick utanför dörren och att mitt hjärta alltid slog ett extra slag -- även om jag någonstans visste att det inte kunde vara du. Vet du att du vandrat bredvid mig i så många månader efter den där kalla, ensamma hemresan på ett X2000-tåg genom Sverige? Vet du att jag kände dig genom alla minuter och sekunder som passerat och att just nu, i detta ögonblick -- är det värre än någonsin. En man sa en gång att dagen skulle komma när jag behövde göra ett val.

Vet du att jag redan bestämt mig?

Ane Brun – Balloon Ranger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar