bloggportalen

söndag 1 april 2012

Question

Vem är du? Du som får min fantasi att gå i spinn och som inte följer mallen. Vem är du? Du som reser genom och över länder -- bara för att träffa mig en enda kväll. Vem är du? Du som vill följa med mig och se Madame Butterfly -- trots, eller kanske därför att, du vet att jag kommer att gråta på din axel. Vem är du? Som bygger modellplan och äger två motorcyklar och en motorbåt som går extra, extra fort. Vem är du? Som vet namnen på alla stjärnkonstellationer på himlavalvet. Som känner närvaron av stjärnor och svarta hål och som kombinerar alla motsägelser i boken. Vem är du? Som gör att jag är så full av frågor att jag är stum. Jag kan inte ens kan få ner dem i skrift längre, för jag har tappat min penna på golvet och jag når inte ner. Och, vem är jag. Efter att jag mött dig.

En annan eller densamma?

Boris Valdes Villarroel – Love Trouba

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar