bloggportalen

söndag 16 januari 2011

Forlorn sunday

Och idag, så här dagen efter, är jag helt tom. Innehållslös och utan kraft. Men det är ok. Sa mamma när jag pratade med henne nu på morgonen. Eftersom jag satsat allt och lite till på den här veckan. Och levt i ett ständigt adrenalinrus. Så idag blir det kaffe och bakelse på Moderna och en lång promenad ner till havet hand i hand med Honey. Och kanske har "All about Eve" med superba Bette Davis landat i min videobutik också. Och så måste jag försöka limma ihop kärnan i tanken att världen är god. Att det faktiskt finns människor som gör det de gör för allas goda, bortom den egna personliga vinningen. Den är lite krackelerad nämligen. Den tanken. Och jag står inte ut med det.

Ingrid Michaelson – Breakable

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar